Way deep.

Hallå!

Här sitter jag och mumsar bönor inlagda i marinad.
Enkelt att göra middag till sig själv, men förbannat tråkigt.
Men tur att Tusse kommer hem imorgon igen, det är det då.

Idag har varit en bra dag, även fast jag grät en skvätt nyss, men det gjorde jag för att jag var så less och arg.
Höll på skotta gården, men gav upp efter halva (den är lika stor som en fotbollsplan typ), genomsvettig, men jag kom en bra bit på väg iaf.
Det är nog det enda negativa med en gård på 4000 kvadrat, skottningen på vintern.
Hjalmar vill köpa en sån där skottmaskin, men det är väl ingen sport har jag tyckt.
Jag insåg nog inte ett jäkla jööta vad jag snacka om...
Hjalmars idé låter i stundande läge very good.

Iallafall så passade jag på att sopa av volvon oxå, som var insnöad trots att den stått under carporten, det blåste ju stromvindar igår.
Jag har rastat mor och fars bil i några dagar nu...
Och det var tur det. För våran vinge på volvon, MITT PÅ den, var det ett stort hål, och i hålet låg plastbiten som ska sitta där hålet är.
HUR LYCKAS MAN FÅ ETT HÅL MITT PÅ VINGEN PÅ BILEN??
Bara jag och min ständiga klant/otur lyckas med det, utan att ens veta.
Men men, som mamma brukar säga:
- Det är ju bara ett materiellt ting, ingen har gjort sig nånting.
Så sant, så sant!

Träffade också en gammal arbetspolare från Donken idag som lättade sitt hjärta en hel del, som inte har det lätt nu!
Har tänkt på det en hel del idag oxå...
Usch jag känner så med människor som har det jobbigt, tänker, funderar och känner mig så himla glad att jag är så lycklig!
Extra känslig är jag på julen.
Man ska glädjas åt det man har mina vänner!

Ska svira om till täckisar, reflexväst och snowjoggings nu, och åka till Charloth för en riktigt mysig och härlig vinterpromenad!

Kärlek till alla!

Hittade en bild från julen 2004.

Världens bästa Malte!
Hmm han ser himla nöjd ut med den luvan på huvet. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0