Sjuk.

Jag är sjuk.
Igår på sjön när vi var ute i båt (med alla 3 barnen, herregud va jag har mycket att skriva om) så slog förkylningen ner i mig som en blixt.
Fuck!
Drygt som faan att jobba när näsan rinner som en watukran. =(
Helgen har varit, hur ska jag förklara, intensiv är nog ett bra ord.
Klockan 12 igår stormade orkanen "Solleröns aktivaste" in här på Näset. Då hade jag safe:at huset med att ställa undan allt sånt som jag vet är kul att strö ut över hela huset. =)
Jag har knäppt massor av kort som jag ska lägga upp på min bilddagbok senare.

Men det är ju jätteroligt att ha dom här! Super!!
Nu efteråt är jag alldeles matt!
Vi åkte båt igår och kidsen badade i älven, i typ 9 grader varmt vatten. Huuh!
Har kort på dom när alla tre står och pinkar i vattnet. Elvira är envis som en åsna, hon skulle oxå stå och kissa.
- Jag kan hålla i snippan faktiskt och kissa.
Ja det ser rätt kul ut. Haha!

Sen åkte barnen och jag ner på Ica och skulle handla lördagsgodis.
Herregud!!
Inne på ica sprang dom alla åt varsit håll.
Herman hittade en Spiderman serietidning satte sig på huk och började bläddra, Elvira tog en tablettask, en chokladkaka, en godispåse, och en Barbietidning, Emil skopade i lösgodis i en påse.
STOPP STOPP STOPP!!
Ni skulle ha lösgodis och nu får ni ta 6 sorter var, tyckte jag lät rimligt och smart.
Bara det att jag sa ju inte HUR MYCKET man fick ta av varje sort.
Emil tippade i en skopa av varje sort medans Elvira tog EN godis av varje sort. Herman var väl den enda som tog rimligt med godis.
Alltså... shit!
Det slutade med en nota på 150 spänn och Emils godis vägde nästan ett halvkilo medan dom andras var typ 200 gram tillsammans.
En pepsi och lite mörk choklad till mig.

Hem fort som fan och slå ner dom framför TV:n en stund medans vi fixade med middan.

På kvällen skulle vi ha filmkväll och se "Lilla Jönssonligan på kollo".
Myspyyyyys, äntligen lite lugn och ro nu då.
Då fungerade inte filmjävlen.
Medans vi försökte lösa det med att bränna ut en annan film vart det hoppande i soffan, kuddkrig, nakendans och snoppmätartävling.
PUST!

Elvira ville gå och lägga sig mitt i allt så hon och jag gick in i sovrummet och la oss. Herman kom inspringandes 3 gånger och sa:
1. Ska du oxå sova nu faster?
2. Godnatt Elvira.
3. Sov så gott Elvira vi ses imorgon.

Haha! Till slut vart det Bee Movie och då vart det luuuugnt!!
Efter den var det bums i säng, nattade boysen och gick till soffan.
Efter 3 minuter kommer Herman upp gråtandes och kan inte sova.
- Jag tänker på Cancer, jag tror jag är sjuk.
- Nejdå Herman , inte tror jag att du har cancer heller.
- Jag tror att jag har cancer.... buhuuhuhu...
Då fick han ligga hos oss i soffan. Till slut somnade även han.

Idag har vi tvättat båda bilarna, sprungit 10 varv var runt huset, retat Felix till stamp och haft gräskrig.
Elvira och jag ville vara lite tjejiga så vi tog vagnen och gick en promenad i byn. Tittade på hästar, plockade lite maskrosblad och myste som bara den.

Nu har orkanen lämnat för den här gången. Underbara orkan.
Kvar finns bara en snorig, utmattad och grönhårig faster.
Hjälmar (som Herman säger) är duktig och eldar, lagar mat och viker tvätt.

Korten kommer ikväll eller imonn.
Måste ta in mattorna nu innan ovädret når Selja.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEjsan EMma! Shit vilken dag du verkar ha haft, men barn är ju bara fööör underbara :) Hihi.. Kram!

2008-08-18 @ 09:43:50
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0