23 April!!

Oj va pirrig man var den här dagen när man var liten...
23 April, en dag i enorm längtan. 
Jag visste att dagen efter var min alldeles egen dag.
24 April, min födelsedag! :) 
Från morgon till kväll var dagen ett enda stort kalas. 
Hela tjocka släkten kom med tårta och paket, morfar spelade "ja må hon leva" på munspel,
kompisarna kom och vi lekte ringlekar, gick på skattjakt och godisfiskade i fiskdamm.
Hanna, Krillo och Julia stannade alltid kvar längst och vi lekte med mina nya leksaker.
Den senaste barbiedockan, Skipperdockan som pappa hade köpt i USA, ankeborgsloppet-spelet, ponnyslottet.... ja, allt va det kunde vara som gjorde en sååå lycklig och nöjd!
Och alla ljus var riktade mot mig! Haha...
VÄRLDENS BÄSTA DAG! Min födelsedag...
De va tider det! Nästan så man fäller en tår när man tänker tillbaka.

Jag kunde aldrig förstå vuxna som sa att:
"Det är då ingenting att fira"
"Nej usch, jag har slutat fylla år..."
"Det är då bara jobbigt med uppvaktning"

VADÅÅ??

Det är ju världens bästa dag!!
Jag förstod bara inte hur man kunde vara så TRÅKIG och inte tycka om att fylla år!!
Sån ska då jag aldrig bli, lät det!
Jo tjena...
Det verkar väl som att jag har blivit vuxen nu då.
Födelsedagarna kommer ju mycket tätare nu än förut, konstigt det där, man hänger inte med i kurvorna hallå!!
När man gick och la sig den 24 April förr så tänkte man:
"Åååååå nu dröjer det ett heeelt år till nästa gång..."
När jag går och lägger mig imonn så kommer jag tänka:
"Vart tog det här året vägen, hur gammal vart jag?"

Ta mig tillbaka till fiskdammen, ballongerna, kurragömman och kalashattarna!

image255


Kommentarer
Postat av: elvenman

Vad önskar du dig då?

2008-04-23 @ 22:38:23
URL: http://vvv.hallah.nu/blog
Postat av: Spunk

Grattis Jansson!! Ett år närmare pension ;P Jag önskar dig iaf en underbar dag! miss you! Kram

2008-04-24 @ 15:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0