Stefan...

image48
God morgon!
Redan när jag öppnade ögonen imorse visste jag om att det här kommer att bli en tung dag.
Jag gråter redan... lider med alla anhöriga och sörjer självklart jag också, men det är också minnen som utspelar sig bakåt för mig. Det hugger i min själ på nått jobbigt vis när jag mår såhär!!
Den här känslan är värre än ett brustet hjärta vill jag lova.

Hej Stefan!
Jag gråter innan dagen ens har hunnit börja. Varför? VARFÖR??
Vi gick i samma klass 7:an till 9:an. Du var en glad sprätt, med en jäkla rolig humor!!
Så himla söt och populär.
Jenny fick ett kärleksbrev av dig i 7:an och du hade skrivit en dikt till henne som var så fin.
"Jag har fallit för dig som en blind takläggare" stog det bland annat.
13 år och skriver dikter, jäkligt coolt Stefan!
Den där meningen har klamrat sig fast i våra minnen.
Jenny och jag mindes tillbaka igår när vi pratade på telefon.
Hon blev jättechockad  men framförallt otroligt ledsen när jag berättade att du hade valt att avsluta det här livet.
Hon ville jättegärna komma upp på begravningen.
Hon skickar idag sin sista hälsning genom mig.
Jag är jätteglad att jag fick träffa dig på niornas återträff, vilken rolig kväll vi hade.
Du, jag, Hjalmar, Jenny, Nuria, Erik, Tommy.
Det  var vi från klassen som visade intresse, och det var väl vi i klassen som mest höll ihop i högstadiet.
Innan dess hade jag inte träffat dig på flera flera år! Ändå så skrattade vi och pratade som om det inte hade gått en dag sen vi gick ut nian.
Jag hoppas du har det bra där du är nu. Men det var på tok för tidigt grabben!
Det finns mycket mer att ta till sig från det här livet som du valde bort. VARFÖR?
Vi ses på din begravning! Idag är det bara din dag och det är MÅNGA som har sina tankar hos dig och dina anhöriga!!
VILA I FRID!!

image46 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0